سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کانون مطالعات بسیج دانشجویی

Powerd by: Parsiblog ® team. ©2006
به شرط آنکه همه با هم باشید( تشکیلات 2)(سه شنبه 88 شهریور 3 ساعت 12:6 عصر )

بسم اللَّه الرحمن الرحیم. أُفَوِّضُ أمرِى إِلَى اللَّهِ. من براى اولین دفعه‏اى است که در این مدرسه وارد شده‏ام. دست‌هاى خائن اجنبى و عمال اجنبى، ما را از شما جدا کردند، بین ما و شما اختلاف انداختند. آن‌ها از این اختلاف نتیجه‏ها بردند و دیدند که از اتحاد جنبه‏هاى، قشرهاىِ مختلف، آن‌ها نمى‏توانند با این اتحاد نتایجى را که مى‏خواهند ببرند. سال‌هاى طولانى کوشش کردند مدارس دینى را از دانشگاه‌ها و دیگر قشرهاى محصلین جدا کنند. ما باید بفهمیم این معنا را که این جدایى چه رنج‌ها به ما داد، و این اتحادِ چند صباح چه گنج‌ها به ما داد. شما جوان‌ها، شما جوا‌ن‌هاى محصل، سایر جوان‌ها، امید من هستید، نوید من هستید. امید من به شما توده‌ی جوان است. به شما توده‌‌ی محصل است. من امید این را دارم که مقدرات مملکت ما بعد از این به دست شما عزیزان بیفتد و مملکت ما را شما عزیزان حفظ کنید. من امید آن را دارم که شماها با علم و عمل، با علم و تهذیب نفس، با علم و عمل صالح، بر مشکلات خودتان غلبه کنید. تاکنون که این راه را آمدیم؛ و با وحدت کلمه‌ی قشرهاى مختلفِ این مملکت و با اتکال به ایمان و اعتماد به اسلام و قرآن کریم دست خائنین را قطع کردیم؛ و اگر تتمه‏اى باشد قطع مى‏کنیم ان‌شاءاللَّه. لکن از حالا به بعد اشکالات بیش‌تر است، بیدارى بیش‌تر مى‏خواهد. از این زمان، زمان سازندگى این خرابه‏اى است که براى ما به جا گذاشته‏اند. شما بهتر مى‏دانید که این‌ها [رژیم شاه] به دانشگاه‌هاى ما، به دبیرستان‌هاى ما، به دبستان‌هاى ما چه خیانت‌ها کردند. شماها مى‏دانید که شماها را مى‏خواستند عقب نگه دارند. نگذارند که یک انسان اسلامى، یک انسان با قدرت، یک انسان با هدف بار بیایید. تعلیمات از اول تعلیمات اعوجاجى، انحرافى و برنامه‏هاى انحرافى بود. مى‏خواستند جوان‌هاى ما را به عقب برانند تا استفاده‏هاى خودشان را بکنند، تا ما در همه‌چیز محتاج باشیم، در علم محتاج باشیم و در اقتصاد وابسته و محتاج باشیم. شما جوانان که امید من هستید و نوید من هستید، کوشش کنید و وحدت کلمه‌ی خود را حفظ کنید. ما را نگذاشتند با شما روبه‌رو بشویم. در مدت عمر این دبیرستان، اول مرتبه‏اى است که من با شما روبه‌رو مى‏شوم. اول مرتبه‌ای است که استادان و معلمان شما را از نزدیک مى‏بینم. اول مرتبه‏اى است که شما جوانان عزیز را، فرزندان اسلام را، از نزدیک زیارت مى‏کنم.

اى امید من! اى امیدهاى من! اى نویدهاى من! اى فرزندان عزیز اسلام! رمز پیروزى را دریافتید. دریافتید که در این دو سال اخیر با وحدت کلمه ریشه‌ی استبداد، ریشه‌ی سلطنت استبدادى 2500 ساله را از بیخ کندید. دریافتید که نفت‌خواران مفت‌خوار را عقب زدید. دریافتید که با وحدت کلمه و وحدت غرض و هدف و آن ایمان و هدف اسلام، هدف جمهورى اسلام، دریافتید که این رمزْ شما را به پیروزى رساند. این رمز را از دست ندهید. صف‌هاى خود را فشرده‌تر کنید. روابط خود را با همه‌ی قشرها خصوصاً با روحانیین زیاد کنید. شما آمال و آرزوى ما هستید.

ملت ایران با این وحدت کلمه، آمال و آرزوى اسلام است. باید با وحدت کلمه همه‌ی چیزهایى که پیش آمده است حفظ کنید. ... شما جوانان برومند، شما محصلین ارجمند که امید من هستید و نوید من هستید، باید در هرجا که هستید، در هرجایى از ایران که هستید باید بیدار باشید، با بیدارى از حقوق خودتان دفاع کنید. حکومت اسلامى را که از حقوق شما دفاع مى‏کند مستقر و برقرار کنید. به یاوه‌ی یاوه‌گویان گوش ندهید. به حرف‌هاى قشرهایى که از اسلام هیچ بویى ندیده‏اند و با اسلام مخالف‌اند به حرف‌هاى آن‌ها گوش ندهید. آن‌ها مى‏خواهند ملت را منحرف کنند از مسیر خود. مسیر شما، مسیر اسلام است. مسیر شما این است که جمهورى اسلامى را به پا کنید. ... آن‌ها که امروز به خیال خودشان مى‏خواهند سرِ سفره‌ی آماده بنشینند، در این نهضت به‌هیچ‌وجه دخالت نداشتند. این نهضت را شماها، این نهضت را طبقه‌ی محصل، طبقه‌ی کارگر، دهقان، بازارى، این نهضت را این‌ها به بار آوردند و این‌ها حق دارند. آن‌ها که در خارج بودند و براى میوه‌چینى آمده‏اند، و آن‌ها که در صدرهاى بالا نشستند و منظره‏ها را نگاه کردند یا کمک کردند به رژیم و حالا به صورت انقلاب[ى‏] درآمده‏اند، آن‌ها را نپذیرید و نمى‏پذیریم. ... ما باید آن چیزى که آمال ملت است دنبال کنیم. آن چیزى که ملت در چند سال است، در بیش از یک سال است که فریاد مى‏زنند و از چندین سال است که دنبال او هستند، ما باید به فریاد این ملت گوش کنیم. قشرهاى مختلف این مملکت باید به نداى ملت گوش کنند ببینند ملت چه خواست و چه مى‏خواهد. ... آن‌که علاقه به این ملت دارد، آن‌که علاقه به این کشور دارد، آن‌که از اختناق خسته شده است، آن‌که مخالف این است که مملکت ما مستقل نباشد، آن‌که استقلال مملکت را مى‏خواهد، در هر مسلکى که هست، باید دنبال ملت برود تا پیروز شود. باید دنبال همین قشر ملت، همین محصلین، همین محصلین علوم قدیمه و جدیده، همین بازارى، همین حمال، همین دهقان، همین کشاورز، همین کارگر، دنبال این‌ها بروند. این‌ها کشته دادند، این‌ها خون دادند، این‌ها سهیم هستند. همه‌ی سهم مال این‌هاست. ... من امیدم به شما جوان‌هاى برومند عزیز و سایر طبقات ملت است. من نوید پیروزى به شما مى‏دهم: من نوید استقلال، من نوید عظمت، من نوید رفاه، من نوید معنویت، من‏ نوید یک روح پاک، یک روح آزادمنش، یک روح مهذب به شما مى‏دهم؛ به شرط آن‌که همه با هم باشید و ما همه با هم به سوى جمهورى اسلامى و به سوى اسلام. از خداوند تعالى عظمت، سلامت، عزت همه ملت اسلامى را مى‏خواهم. از خداوند تعالى توفیق شما جوانان برومند ـ عزیزان ـ را مى‏خواهم.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته‏

سخن‌رانى در جمع فرهنگیان و دانش‌آموزان قم، 17 اسفند 1357، دبیرستان حکیم نظامى قم              

 «صحیفه‌ی امام»، ج‏6، صص 350- 355.



  • کلمات کلیدی :
  • » کانون مطالعات
    »» نظرات دیگران ( نظر)


    لیست کل یادداشت های وبلاگ
    گشت و گذار در کتابخانه شخصی رهبر انقلاب از نگاه دکتر حداد عادل
    وحدت حوزه و دانشگاه از منظر مقام معظم رهبری
    بدون شرح!
    شیوه نامه سیر مطالعاتی
    پیام امام به مناسبت تشکیل بسیج دانشجو و طلبه
    سبد اندیشه اول کانون
    سبد اول سیر مطالعات
    دفتر اول نقشه راه کانون
    چی چی صحبت بکنیم؟
    جهت اطلاع
    پژوهشی در سلسله جلسات مقام معظم رهبری
    کلید پیشرفت، علم است
    ده فرمان
    بیانات مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان مجلس خبرگان ( 1388)
    گِله از خود
    [همه عناوین(23)][عناوین آرشیوشده]

     RSS 
     Atom 

    بازدیدهای امروز: 4  بازدید
    بازدیدهای دیروز: 4  بازدید
    مجموع بازدیدها: 51074  بازدید
    [ صفحه اصلی ]
    [ پیام‌رسان ]
    [ پست الکترونیک ]
    [ پارسی بلاگ ]
    [ درباره من ]

    » لینک دوستان من «
    » دسته بندی یادداشت ها «
    » آرشیو یادداشت ها «
    » اشتراک در خبرنامه «